Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

DAMROKA zakończyła drążenie Tunelu pod Martwą Wisłą.

1072,50
0 metry

Tunel pod Martwą Wisłą

 

Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą, to gigantyczne przedsięwzięcie - jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwu-tunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km będzie przebiegał pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą siedmiu mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi. Tunel wykonany zostanie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine). Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na  holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości  nabrzeży „ Dworzec Drzewny”  od strony Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany”  od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości  ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły.

Tunel na Trasie Słowackiego w Gdańsku

Parametry maszyny   Dane projektowe  
Typ maszyny: Tarcza Mixshield Zastosowanie:    Tunel drogowy
Średnica tarczy: 12.560 mm Inwestor: GIK Gdańskie Inwestycje Komunalne
Maks. ciśnienie rob: 4 bar Klient:  

OHL Obrascon Huarte Lain S.A.
Moc nominalna: 3500 kW    Długość tunelu:    2 x 1076 m
Moment obrotowy:  16.841 kNm Geologia: Piasek, żwir
Masa całkowita:  2200 t Nadkład: 8 - 21, 5 m
Długość  całkowita:  91 m    

 

  Przekrój maszyny TBM. Źródło Herrenknecht.