Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

Budowa Trasy Słowackiego - zadanie IV

Zadanie IV (Długość odcinka 2,4 km; przekrój poprzeczny – 2 jezdnie po dwa pasy ruchu) obejmuje:

  • budowę Trasy Słowackiego na odcinku Węzeł Marynarki Polskiej - Węzeł Ku Ujściu
  • budowę obiektu inżynierskiego o długości 2159 m, w tym Tunelu pod Martwą Wisłą o długości 1377,5 m (tunel wykonywany metodą drążoną 1072,5 m). Zgodnie z przyjętymi założeniami zostaną wybudowane dwa równoległe tunele dla każdego kierunku ruchu oddzielnie z jezdniami dwupasmowymi
  • budowę Węzła Marynarki Polskiej z budową dużego ronda w poziomie terenu. Rondo na Węźle Marynarki Polskiej będzie miało średnicę zewnętrzną 130 m, pod którym przebiegać będzie Trasa Słowackiego. Na Węźle konieczne jest wykonanie 7 obiektów inżynierskich w tym 2 wiadukty drogowe, wiadukt tramwajowy, 2 wiadukty techniczne dla instalacji położonych wzdłuż ulicy Marynarki Polskiej dla sieci podziemnej i 2 obiekty przeznaczone dla ruchu pieszo-rowerowego.

Termin realizacji:  X 2011- XII 2015

Wykonawca: Obrascon Huarte Lain

Wartość robót budowlanych: 880 422 562,75 zł

Tunel pod Martwą Wisłą.

Tunel wykonany będzie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunel Boring Machine). Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" (od strony Węzła Ku Ujściu) w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" (od strony Węzła Marynarki Polskiej) w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Będzie to pierwszy tunel w Polsce wykonany metodą TBM w skomplikowanych warunkach gruntowo-wodnych (grunty nawodnione). Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Liczba rur tunelu - 2 (po jednej dla każdego kierunku ruchu). Tarcza wiercąca będzie miała średnicę 12,2 m. Obudowa tunelu wykonana będzie z elementów prefabrykowanych.